GOTOWY SCENARIUSZ IMPREZY TEMATYCZNEJ
DO ZREALIZOWANIA W SZKOLE PODCZAS PRACY ZDALNEJ
INMAZJA 2021
Z uwagi na potrzebę przerwania rutyny szkolnej w sytuacji pracy zdalnej, zaproponowaliśmy uczniom zestaw aktywności związanych z tematem wiodącym - jakim w tym przypadku były Kultury Prekolumbijskie. W naszej szkole powiązaliśmy to wydarzenie z lekcjami j. hiszpańskiego, jednak temat ten można powiązać również z lekcjami historii czy plastyki.
Celem naszych działań było oderwanie dzieci od komputerów, zachęcenie ich do manualnych prac plastycznych oraz do wyjścia z domu. Służył temu zarówno zestaw spotkań online (lekcji oraz wykładów zaproszonego gościa), jak i zaplanowane przez nas konkursy. Program imprezy był skierowany do uczniów w wieku od 6 do 19 lat (oddział przedszkolny, szkoła podstawowa i liceum). Zaproponowane aktywności były podzielone wg kategorii wiekowych.
WPROWADZENIE DO TEMATU
W ramach zachęcenia uczniów do uczestnictwa w Tygodniu Hiszpańskim, zaprosiliśmy naszych uczniów najpierw na cykl wykładów pana Kazimierza Cichoszewskiego, geografa i podróżnika, o Majach, Aztekach i Inkach. Ze względu na mocno odmienne czasem obyczaje tych kultur, wykłady te zostały podzielone wg kategorii wiekowych - osobno dla klas IV-VI szkoły podstawowej i osobno dla klas VII-VIII oraz liceum. Dla najmłodszych przygotowane zostały króciutkie filmiki animowane z polskim lektorem (oryginalnie były to filmiki w j. hiszpańskim, przygotowaliśmy je w j. polskim specjalnie dla naszych uczniów).
Linki do w/w wykładów i filmików:
Kultury Prekolumbijskie dla Najmłodszych
Wykłady pana Kazimierza Cichoszewskiego dla klas IV-VI szkoły podstawowej
Wykłady pana Kazimierza Cichoszewskiego dla klas VII-VIII szkoły podstawowej i liceum
ZWIASTUN I KOMIKS ZAPOWIADAJĄCY
Jako zachętę do udziału w przygotowanych aktywnościach przygotowaliśmy krótki filmik wprowadzający w temat Tygodnia Hiszpańskiego oraz komiks, w którym Inka, Azteka i Maja przyjeżdżają do Gdyni i zastają pustą szkołę:
Link do pliku PDF z I częścią komiksu INMAZJA
AKTYWNOŚCI W RAMACH LEKCJI
W ramach planu zajęć aktywności związane z wydarzeniem zostały przewidziane na realizację w każdej klasie w wymiarze trzech godzin lekcyjnych.
Lekcja nr 1
Wyjaśnienie idei Tygodnia Hiszpańskiego, ogłoszenie konkursów oraz wyjaśnienie ich zasad oraz zapowiedź działań na kolejnych lekcjach i prośba o przygotowanie się do nich. Następnie gra w Kahooty na temat Inków, Azteków i Majów, przygotowane przez uczniów klasy II dwujęzycznej liceum trzyletniego.
Lekcja nr 2
Zajęcia z ORIGAMI lub też budowy piramidy z kartonu wg dowolnego filmiku instruktażowego. Lekcja powiązana z konkursem na kompleks świątynny (link poniżej).
link do Filmików instruktażowych jak zrobić piramidę
Lekcja nr 3
Ostatnie planowe zajęcia związane z Tygodniem Hiszpańskim zostały przeznaczone na prezentację i smakowanie potraw związanych z obszarem Mezoameryki i Ameryki Południowej w czasie lekcji online. By łatwiej było uczniom znaleźć przepisy na potrawy, przygotowaliśmy dla nich podpowiedź:
KONKURSY
Konkurs na najlepszy STRÓJ dla klas I-VIII szkoły podstawowej i oddziału "0"
ZASADY KONKURSU - najlepszy STRÓJ
Konkurs na KOMPLEKS ŚWIĄTYNNY dla klas I-VIII szkoły podstawowej i oddziału "0"
ZASADY KONKURSU - KOMPLEKS ŚWIĄTYNNY
Konkurs plastyczny "INMAZJA" dla klas VII-VIII szkoły podstawowej i liceum
ZASADY KONKURSU plastycznego "INMAZJA"
Konkurs - gra terenowa pt. TaleBlazer dla klas I-III OLJ
Zapraszamy do używania powyższych materiałów na swoich lekcjach. Prosimy jednak, by nie publikować ich na swoich stronach internetowych, ponieważ w materiałach opublikowanych na tym blogu znajdują się prace, co do użycia których otrzymaliśmy specjalną zgodę ich autorów. Jeśli chcielibyście ich użyć, prosimy o zwrócenie się bezpośrednio do nich.
Życzymy dobrej zabawy!
No hay comentarios:
Publicar un comentario